AD-DHIYA'

Tuhan, Jadikanlah Aku Cahaya!


Diari Merah: Ungkapan Cinta


"Uhibbuka Ya Akhi..."

Lewat ungkapan itu yang ku terima dari seorang muslimah melalui SMS membuat jiwaku resah. alangkah besar kalimah itu, tidak selayaknya diberikan untuk insan yang seperti aku, yang sangatlah lemah sifatnya, yang tidak punya apa-apa. selayaknya ungkapan itu ditujukan kepada Tuhanku, Allah Yang Maha Pengasih.

"Uhibbuka ya Rabbi" bisikku.

aku terdiam seribu bahasa tidak bisa mengungkap apa-apa. aku bingkas mengambil wuduk, aku mahu solat dua rakaat, resah ini mesti dipintal. lalu aku berbisik pada Tuhanku,

"Ya Allah, apakah semua ini ujian darimu untuk membuktikan kesetian cintaku padaMU? Jika benar ya Allah, aku tidak akan berganjak, aku akan setia dengan cintaku padaMU..."

"Ya Allah, jika ujian ini sebagai isyarat untuk bukti cintaku padaMU, maka aku redha ya Allah..."

"Ya Allah jangan bolak balikkan hatiku, tetapkanlah aku dengan cintaMU. Aku mendamba cintaMU, cintaku hanya padaMU Tuhan..."

"Ya Allah maafkan aku, maafkanlah muslimah ini. Kami lemah dan sering melakukan kesilapan. Ampunkan kami..."

Aku menangis, aku mahu terus menangis kerana aku takut kehilangan cintaMU...


September 2008
KIP


Dhiya'
Universiti Sultan Zainal Abidin
Kuala Terengganu

1 ulasan:

Assalamualaikum sahabatku zaid...

Alhamdulillah sejuk hatiku baca kalammu ni.. Alhamdulillah, Allah sudah meletakkan scebis cinta muqaddimahNya yg membuatkan kau merasai CintaNya... pertahankan.. pegang erat2.. dengan solat, doa selalu... bisik hatimu utk ingat Tuhanmu... insyaAllah Allah akan menyayangi hambaNya yg sayang padaNya... ya Allah ya Tuhanku, engkau maha penyayang, maka sayangilah hamba2Mu yg Mendambakan CintaMu.. ameen ya Rahman !!! (",)


Fazkuruni Azkurkum..insyaAllah

Alhamdulillah (",)