AD-DHIYA'

Tuhan, Jadikanlah Aku Cahaya!


Borneo’s: Tour De’ kipsas



Bersama sebahagian pelajar Borneo di KIPSAS.
Barisan hadapan, empat dari kanan. Hadi, Presiden Persatuan Pelajar Dakwah.
Barisan kedua. hujung sebelah kanan. Andi Syaban, Bendahari MPPKIPSAS 09/10.
Barisan keempat, hujung sebelah kiri. Kasrina, Naib Presiden MPPKIPSAS. 



Jam 12.50 tengah hari, saya baru tiba di kampus sekembali dari menghadiri program bersama adik-adik saya di Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah (KIPSAS). Mereka terdiri daripada pelajar Sabah dan Sarawak. Program ini bagi meraihkan pelajar-pelajar tahun akhir yang bakal meninggalkan bumi KIPSAS nanti.
Saya dijemput untuk turut sama dalam majlis ini disamping memberikan amanat kepada mereka terutama yang bakal graduate. Ia satu penghargaan untuk saya.
Selaku mantan presiden persatuan, saya bisa berbangga dengan perkembangan mutakhir adik-adik saya di sini. Tahniah untuk adik-adik saya yang bakal grad. Juga tahniah kepada yang berjaya dilantik menjadi pemimpin persatuan. Laksanakanlah tugas anda dengan sebaiknya. Tunaikan amanah yang diberikan itu dengan sebaik-baiknya kerna sesungguhnya amanah itu akan dipersoalkan dihari penghakiman kelak.
Kepada adik-adik tahun satu, KIPSAS adalah ruang dan peluang untuk anda mengenal potensi diri terutama dalam medan kepimpinan dan di sana ada ruang untuk anda meraih kecemerlangan dalam pelajaran. Justeru berlumba-lumbalah untuk mendapatkannya.
Dan buat seluruh anak-anak borneo di bumi KIPSAS. Hiduplah anda sebagai manusia berjasa dan berguna. Jika harimau mati meninggalkan belang. Biarlah kita meninggalkan KIPSAS dengan ukiran nama  yang tercatat sebagai orang berjasa dan mulia.
Terima kasih buat semua. Meskipun saya berasa amat letih kerna memandu selama lebih kurang lapan jam pergi dan balik, ditambah dengan rasa mengantuk kerna belum tidur sehari suntuk, saya tetap merasa puas hati dan gembira. Esok saya akan berhadapan dengan paper pertama imtihan nihaie. Doakan semoga Allah mempermudahkan urusan saya!
Ma’at Taufiq Wan Najah Fi Imtihan!
Abu Zaid
Kampus Kusza, UDM




0 ulasan: